- Jeg bad dem om at kigge på opslagene og tale om, hvad der var det bedste, det næstebedste, det dårligste osv. Altså prioritere dem. Det kom der nogle fine samtaler ud af.
- Vi tog derefter en fælles snak på holdet, hvor hver gruppe først fortalte, hvad de synes var det bedste opslag og hvorfor. Derefter tog vi en runde, hvor hver gruppe fortalte, hvilket opslag de synes var det dårligste og hvorfor. Det var meget forskelligt, hvad grupperne havde valgt. Nogle opslag blev både udvalgt til det bedste og det dårligste, og derfor kom der en god diskussion.
- Derefter lavede vi en brainstorm på tavlen med tanker om, hvad et godt opslag er, og hvad man kan bruge det til.
- Til sidst skulle de selv lave opslag, som vi hang på opslagstavlen i klassen.
Jeg gjorde det samme med jobansøgning og e-mail. Jeg fandt nogle gamle opgaver fra tidligere kursister og gjorde dem anonyme. Derefter fulgte vi samme form som ovenfor.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar